TARIKH : 9.2.2015
HARI : ISNIN
SAINS
| |
KELAS
|
2A(1.25-2.00)
2G(2.00-3.10)
|
Tempat
|
Makmal Biologi
|
Bidang Pembelajaran
|
Dunia Melalui Deria Kita
|
Objektif Pembelajaran
|
Memahami cahaya dan penglihatan
|
Hasil Pembelajaran
|
Mengenal pasti alat-alat yang sesuai untuk mengatasi had deria penglihatan
|
Aktiviti Pembelajaran
|
1. Membincangkan hubungan antara penglihatan stereoskopik dan
monokular dengan kemandirian haiwan.
2. Mengumpul maklumat tentang alat untuk mengatasi had deria
penglihatan.
Menjalankan aktiviti untuk mengkaji:
a) pantulan cahaya.
b) pembiasan cahaya di antara dua medium yang berbeza ketumpatan.
|
Bahan PdP
|
Buku Teks,Buku Kerja
|
Nilai Murni
|
Mensyukuri nikmat yang dikurniakan Tuhan.
|
Refleksi
|
2A & 2G-Objektif tercapai
|
SAINS
| |
KELAS
|
3D(4.00-5.10)
|
Tempat
|
Makmal B
|
Bidang Pembelajaran
|
Peredaran Darah Dan Pengangkutan
|
Objektif Pembelajaran
|
Menganalisa sistem pengangkutan dalam tumbuhan
|
Hasil Pembelajaran
|
1.Mengkaji laluan air di dalam keratan batang menggunakan
pewarna yang sesuai.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
1.Mengkaji keratan rentas akar, batang dan daun untuk
mengesan lokasi xilem dan floem.
|
Bahan PdP
|
Buku Teks,Buku Kerja
|
Nilai Murni
|
Mensyukuri nikmat yang dikurniakan Tuhan.
|
Refleksi
|
Objektif tercapai
|
TARIKH : 10.2.2015
HARI : SELASA
SAINS
| |
KELAS
|
3B(2.00-3.10)
3H(5.10-6.20)
|
Tempat
|
Makmal B
|
Bidang Pembelajaran
|
Peredaran Darah Dan Pengangkutan
|
Objektif Pembelajaran
|
Menganalisa sistem pengangkutan dalam tumbuhan
|
Hasil Pembelajaran
|
1.Mengkaji laluan air di dalam keratan batang menggunakan
pewarna yang sesuai.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
1.Mengkaji keratan rentas akar, batang dan daun untuk
mengesan lokasi xilem dan floem.
|
Bahan PdP
|
Buku Teks,Buku Kerja
|
Nilai Murni
|
Mensyukuri nikmat yang dikurniakan Tuhan.
|
Refleksi
|
3B-Objektif tercapai
3H-60% daripada pelajar dapat menganalisa sistem pengangkutan
dalam tumbuhan.
|
SAINS
| |
KELAS
|
2G(3.25-4.00)
|
Tempat
|
Makmal Biologi
|
Bidang Pembelajaran
|
Dunia Melalui Deria Kita
|
Objektif Pembelajaran
|
Memahami bunyi dan pendengaran
|
Hasil Pembelajaran
|
1. Memerihalkan sifat bunyi
2. Menerangkan pantulan dan penyerapan bunyi
|
Aktiviti Pembelajaran
|
1. Mengenal pasti alat-alat yang sesuai untuk mengatasi had deria
pendengaran
2. Mengumpulkan maklumat tentang:
a) kecacatan pendengaran.
b) cara pembetulan kecacatanpendengaran.
|
Bahan PdP
|
Buku Teks,Buku Kerja
|
Nilai Murni
|
Mensyukuri nikmat yang dikurniakan Tuhan.
|
Refleksi
|
Objektif tercapai
|
TARIKH : 11.2.2015
HARI : RABU
SAINS
| |
KELAS
|
3B(2.00-3.10)
3H(5.10-6.20)
|
Tempat
|
Makmal B
|
Bidang Pembelajaran
|
Peredaran Darah Dan Pengangkutan
|
Objektif Pembelajaran
|
Menganalisa sistem pengangkutan dalam tumbuhan
|
Hasil Pembelajaran
|
1.Mengenal pasti lokasi xilem dan floem.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
1.Mengkaji keratan rentas akar, batang dan daun untuk
mengesan lokasi xilem dan floem.
|
Bahan PdP
|
Buku Teks,Buku Kerja
|
Nilai Murni
|
Mensyukuri nikmat yang dikurniakan Tuhan.
|
Refleksi
|
3B & 3HObjektif tercapai
|
SAINS
| |
KELAS
|
2A(3.25-4.35)
|
Tempat
|
Makmal Biologi
|
Bidang Pembelajaran
|
Dunia Melalui Deria Kita
|
Objektif Pembelajaran
|
Memahami bunyi dan pendengaran
|
Hasil Pembelajaran
|
1. Memerihalkan sifat bunyi
2. Menerangkan pantulan dan penyerapan bunyi
|
Aktiviti Pembelajaran
|
1. Mengenal pasti alat-alat yang sesuai untuk mengatasi had deria
pendengaran
2. Mengumpulkan maklumat tentang:
a) kecacatan pendengaran.
b) cara pembetulan kecacatanpendengaran.
|
Bahan PdP
|
Buku Teks,Buku Kerja
|
Nilai Murni
|
Mensyukuri nikmat yang dikurniakan Tuhan.
|
Refleksi
|
Objektif tercapai
|
TARIKH : 12.2.2015
HARI : KHAMIS
SAINS
| |
KELAS
|
2A(12.50-2.00)
2G(4.00-5.10)
|
Tempat
|
Makmal Biologi
|
Bidang Pembelajaran
|
Dunia Melalui Deria Kita
|
Objektif Pembelajaran
|
Memahami bunyi dan pendengaran
|
Hasil Pembelajaran
|
1.Menerangkan kecacatan pendengaran
2.Menerangkan cara pembetulan kecacatan pendengaran
3.Menyatakan alat yang digunakan untuk mengatasi had pendengaran
4.Menerangkan pendengaran stereofonik
|
Aktiviti Pembelajaran
|
1.Menjalankan aktiviti untuk mengkaji pendengaran stereofonik yang
diperlukan bagi menentukan arah bunyi.
2.Menyatakan had pendengaran
|
Bahan PdP
|
Buku Teks,Buku Kerja
|
Nilai Murni
|
Mensyukuri nikmat yang dikurniakan Tuhan.
|
Refleksi
|
2A & 2G-Objektif tercapai
|
SAINS
| |
KELAS
|
3D(3.25-4.35)
|
Tempat
|
Makmal B
|
Bidang Pembelajaran
|
Peredaran Darah Dan Pengangkutan
|
Objektif Pembelajaran
|
Menganalisa sistem pengangkutan dalam tumbuhan
|
Hasil Pembelajaran
|
1.Mengenal pasti lokasi xilem dan floem.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
1.Mengkaji keratan rentas akar, batang dan daun untuk
mengesan lokasi xilem dan floem.
|
Bahan PdP
|
Buku Teks,Buku Kerja
|
Nilai Murni
|
Mensyukuri nikmat yang dikurniakan Tuhan.
|
Refleksi
|
Objektif tercapai
|
TARIKH : 13.2.2015
HARI : JUMAAT
SAINS
| |
KELAS
|
3B(2.00-2.35)
3H(4.00-4.35)
3D(5.10-6.20)
|
Tempat
|
Makmal B
|
Bidang Pembelajaran
|
Peredaran Darah Dan Pengangkutan
|
Objektif Pembelajaran
|
Menganalisa sistem pengangkutan dalam tumbuhan
|
Hasil Pembelajaran
|
1. Memerihalkan fungsi xilem dan floem.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
1. Membincangkan peranan transpirasi dalam pengangkutan air
dan mineral.
|
Bahan PdP
|
Buku Teks,Buku Kerja
|
Nilai Murni
|
Mensyukuri nikmat yang dikurniakan Tuhan.
|
Refleksi
|
Objektif tercapai
|
No comments:
Post a Comment