Sunday, February 15, 2015

MINGGU
PdP
Objektif
Pembelajaran

Cadangan Aktiviti Pembelajaran

Hasil Pembelajaran
Evidens Pentaksiran
           29
( HARI RAYA )
( 13-19/7/15 )


            30
( 20-26/7/15 )

1.4
Mensintesihubungaantara arus, voltan darintangan.

Merekabentuk dan menjalankaeksperimen untuk mengkaji perkarberikut:
a Kesan perubahan rintangan ke
atas arus.
b Kesan perubahan voltan ke ataarus.

Membincangkan perkara berikut:
a Hubungan antara voltan, arus dan
rintangan.
b Hukum Ohm.

Murid boleh:

· merekabentuk eksperimauntuk mengkaji hubungaantara rintangan dan arus.

· menjalankan eksperimeuntuk mengkaji hubungaantara rintangan dan arus.

· memerihalkan kesaperubahan rintangan ke ataarus.


· merekabentuk eksperimeuntuk mengkaji hubungaantara voltan daarus.

· menjalankan eksperimauntuk mengkaji hubungaantara voltan dan arus.

· memerihalkan kesaperubahan voltan ke atas arus.

· menyatakan HukuOhm.













B5D6E1
Mereka bentuk eksperimen untuk mengkaji kesan perubahan rintangan ke atas arus  

B5D6E2
Mereka bentuk eksperimen untuk mengkaji kesan perubahan voltan ke atas arus(24.4)



MINGGU
PdP
Objektif
Pembelajaran

Cadangan Aktiviti Pembelajaran

Hasil Pembelajaran
Evidens Pentaksiran
             31
( 27/7/15-2/8/15)

1.5
Mensintesis konsep litar selari dan litabersiri

Memadankan simbol pada litaelektrik dengan komponennya.

Melukis gambarajah dan membinlitaberikut:
a Litayang lengkap. b Litar bersiri.
c)  Litaselari.

Membincangkan persamaan daperbezaan antara litar bersiri dan litar selari dengan ilustrasi.

Murid boleh:

· mengenal pasti komponen litaelektrik dan simbolnya.
· melukiskan satgambarajalitar yang lengkap.
· membinakan satlitayanlengkap.
· membinakan satlitabersiri.
· membinakan satlitaselari.
· membanding damembezakan susunan komponedalam litar bersiri
dengan litar selari.



B2D13E1
memadankan simbol-simbol pada litar elektrik dengan komponennya(24.5)



B3D21E1
mengilustrasi litar bersiri dan litar selari(24.5)

               

1.6
Menganalisa arus, voltadan rintangan
dalam satu litabersiri

Menjalankan aktiviti untuk mengkajarus, voltan dan rintangan dalam satlitabersiri.

Membincangkan kelebihan dan kelemahan litabersiri.

Murid boleh:

· memerihalkan pengaliran arumelalukomponen dalam litabersiri.
· memerihalkan voltan yanmerentasi komponen dalam
litabersiri.
· memerihalkan rintangan dalalitabersiri.
· menerangkan kelebihan dan kelemahan litabersiri.










B3D21E2
menerangkan kelebihan dan kelemahan litar bersiri (24.6)




MINGGU
PdP
Objektif
Pembelajaran

Cadangan Aktiviti Pembelajaran

Hasil Pembelajaran
Evidens Pentaksiran
           32
( 3-9/8/15)

1.7
Menganalisa
arus, voltadan rintangadalam satu litar selari.

Menjalankan aktiviti untuk mengkajarus, voltan dan rintangan dalam satlitar selari.

Membincangkan perkara berikut:
a) Kelebihan dan kelemahan litar selari.
b) Persamaan dan perbezaan antara
litabersirdengan litar selarberdasarkan arus, voltan darintangan.

Murid boleh:

· memerihalkan pengaliran arumelalukomponen dalam litar selari.

· memerihalkan voltan yanmerentasi komponen dalalitar selari.

· memerihalkan rintangan dalalitar selari.

· menerangkan kelebihan dan kelemahan litar selari.


· membanding damembezakan antara litabersirdengan litaselari
berdasarkan arus, voltan darintangan













B3D21E3
menerangkan kelebihan dan kelemahan litar selari(24.7)


B3D21E4
membandingkan litar bersiri dengan litar selari berdasarkan arus, voltan dan  rintangan (24.6 & 24.7)


No comments:

Post a Comment