Monday, August 4, 2014

WEEK 30

DATE 21/07/2014
DAY : MONDAY    
Science
Class
3I(12.05-1.05)
Learning Area
Electricity
Learning Objectives
Synthesising the relationship between current, voltage and resistance
Learning Outcomes
(a) Design an experiment to study the  relationship between voltage, resistance and current  
(b) Carry out an experiment to study the relationship between voltage, resistance and current  
(c) Describe the effects of the changes in voltage, resistance and current  
Learning Activities
Carry out experiment to study the  relationship between resistance and current 
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book
Noble Value
 Being objective .Appreciating the contribution of science and technology                             
Reflection
50% of students are able to design an experiment to study the  relationship between voltage, resistance and current  and carry out an experiment to study the relationship between voltage, resistance and current  
Science
Class
2B(2.30-3.30)
Learning Area
 Water and solution
Learning Objectives
 Analysing the methods of water purification 
Learning Outcomes
Describe the various types of water purification
Learning Activities
Carry out activities to study the water purification by filtration and distillation 
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book
Noble Value
 Having an interest and curiosity towards the environment. Being thankful of God                             
Reflection
90% of students are able to describe the various types of water purification
DATE 22/07/2014
DAY : TUESDAY  
Science
Class
3E(12.05-1.05)
3M(3.00-4.00)
Learning Area
Electricity
Learning Objectives
Synthesising the relationship between current, voltage and resistance
Learning Outcomes
(a) Design an experiment to study the  relationship between voltage, resistance and current  
(b) Carry out an experiment to study the relationship between voltage, resistance and current  
(c) Describe the effects of the changes in voltage, resistance and current  
Learning Activities
Carry out experiment to study the  relationship between resistance and current 
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book
Noble Value
 Being objective .Appreciating the contribution of science and technology                             
Reflection
3E-60% of students are able to design an experiment to study the  
     relationship between voltage, resistance and current  and 
     carry out an experiment to study the relationship between 
     voltage, resistance and current  
3M-80% of students are able to design an experiment to study the  
     relationship between voltage, resistance and current  and 
     carry out an experiment to study the relationship between 
     voltage, resistance and current  
Science
Class
2H(1.05-2.05)
Learning Area
 Water and solution
Learning Objectives
 Analysing the methods of water purification 
Learning Outcomes
Describe the various types of water purification
Learning Activities
Carry out activities to study the water purification by filtration and distillation 
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book
Noble Value
 Having an interest and curiosity towards the environment. Being thankful of God                             
Reflection
70% of students are able to describe the various types of water purification
DATE 23/07/2014
DAY : WEDNESDAY 
Science
Class
3M(1.05-2.05)
Learning Area
Electricity
Learning Objectives
Synthesising the relationship between current, voltage and resistance
Learning Outcomes
State Ohm’s Law
Learning Activities
Carry out experiment to study the  relationship between resistance, current and voltage 
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book
Noble Value
 Being objective .Appreciating the contribution of science and technology                             
Reflection
80% of students are able to state Ohm’s Law
Science
Class
2B(3.35-4.00)
2H(4,00-5.00)
Learning Area
 Water and solution
Learning Objectives
 Analysing the water supply system  
Learning Outcomes
Describe how the water supply system works
Learning Activities
Discuss the water supply system and stages involved in water purification 
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book
Noble Value
 Having an interest and curiosity towards the environment. Being thankful of God                             
Reflection
2B-90% of students are able to describe how the water supply 
      system works
2H-80% of students are able to describe how the water supply 
      system works
DATE 24/07/2014
DAY THURSDAY
Science
Class
3I(12.05-1.05)
3E(3.00-4.00)
Learning Area
Electricity
Learning Objectives
Synthesising the relationship between current, voltage and resistance
Learning Outcomes
State Ohm’s Law
Learning Activities
Carry out experiment to study the  relationship between resistance, current and voltage 
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book
Noble Value
 Being objective .Appreciating the contribution of science and technology                             
Reflection
3I-50% of students are able to state Ohm’s Law
3E-70% of students are able to state Ohm’s Law
Science
Class
2B(1.05-2.05)
Learning Area
 Water and solution
Learning Objectives
 Understanding the preservation of water quality 
Learning Outcomes
(a) Give examples of water pollutants and explain ways to control water pollution
(b) Explain the effect of water pollution on living things and ways to preserve and conserve water quality
Learning Activities
(a) Collect and interpret data on types of water pollutants
(b) Gather information on the effects of water pollution on living things
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book
Noble Value
 Having an interest and curiosity towards the environment. Being thankful of God                             
Reflection
90% of students are able to give examples of water pollutants and explain ways to control water pollution and explain the effect of water pollution on living things and ways to preserve and conserve water quality system works
DATE 25/07/2014
DAY FRIDAY
Science
Class
2H(2.00-2.25)
Learning Area
 Water and solution
Learning Objectives
 Understanding the preservation of water quality 
Learning Outcomes
(a) Give examples of water pollutants and explain ways to control 
      water pollution
(b) Explain the effect of water pollution on living things and ways 
      to preserve and conserve water quality
Learning Activities
(a) Collect and interpret data on types of water pollutants
(b) Gather information on the effects of water pollution on living 
      things
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book
Noble Value
 Having an interest and curiosity towards the environment. Being thankful of God                             
Reflection
80% of students are able to give examples of water pollutants and   
explain ways to control water pollution and explain the effect of water pollution on living things and ways to preserve and conserve water quality system works
Science
Class
3E(3.40-4.00)
3M(3.40-4.20)
3I(4.40-5.00)
Learning Area
Electricity
Learning Objectives
Synthesising the concept of parallel and series circuit
Learning Outcomes
Identify the components of an electric circuit and their symbols 
Learning Activities
Match the symbols to the components found in an electric circuit 
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book
Noble Value
 Being objective .Appreciating the contribution of science and technology                             
Reflection
3E-70% of students are able to identify the components of an  
     electric circuit and their symbols
3M-80% of students are able to identify the components of an  
     electric circuit and their symbols 
3I-50% of students are able to identify the components of an  
     electric circuit and their symbols 

No comments:

Post a Comment