Monday, August 4, 2014

WEEK 29

DATE 14/07/2014
DAY : MONDAY    
Science
Class
3I(12.05-1.05)
Learning Area
Electricity
Learning Objectives
Understanding electricity
Learning Outcomes
(a) State the direction of current and electron flow in an electric circuit 
(b) Identify the instrument for measuring current
(c) State the unit for current
(d) Measure current in an electric circuit 
Learning Activities
Carry out an activity to observe the flow of electric current using a Van De Graff generator and a galvanometer 
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book
Noble Value
 Being objective .Appreciating the contribution of science and technology                             
Reflection
60% of students are able state the direction of current and electron flow in an electric circuit and identify the instrument for measuring current
Science
Class
2B(2.30-3.30)
Learning Area
 Water and solution
Learning Objectives
 Analysing acid and alkali 
Learning Outcomes
(a) State that acid and alkali only show their properties in the presence of water
(b) Identify the substances which are acidic or alkaline in everyday life
Learning Activities
Carry out activities to 
(a) show that acid and alkali only show their properties in the presence of water
(b) determine the acidic and alkaline substances in daily life 
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book
Noble Value
 Having an interest and curiosity towards the environment. Being thankful of God                             
Reflection
90% of students are able to state that acid and alkali only show their properties in the presence of water and identify the substances which are acidic or alkaline in everyday life
DATE 15/07/2014
DAY : TUESDAY  
Science
Class
3E(12.05-1.05)
3M(3.00-4.00)
Learning Area
Electricity
Learning Objectives
Understanding electricity
Learning Outcomes
(a) State the direction of current and electron flow in an electric circuit 
(b) Identify the instrument for measuring current
(c) State the unit for current
(d) Measure current in an electric circuit 
Learning Activities
Carry out an activity to observe the flow of electric current using a Van De Graff generator and a galvanometer 
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book
Noble Value
 Being objective .Appreciating the contribution of science and technology                             
Reflection
3E-70% of students are able state the direction of current and 
      electron flow in an electric circuit and identify the instrument 
      for measuring current.
3M-80% of students are able state the direction of current and 
      electron flow in an electric circuit and identify the instrument 
      for measuring current.
Science
Class
2H(1.05-2.05)
Learning Area
 Water and solution
Learning Objectives
 Analysing acid and alkali 
Learning Outcomes
(a) State that acid and alkali only show their properties in the  
      presence of water
(b) Identify the substances which are acidic or alkaline in 
      everyday life
Learning Activities
Carry out activities to 
(a) show that acid and alkali only show their properties in the 
      presence of water
(b) determine the acidic and alkaline substances in daily life 
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book
Noble Value
 Having an interest and curiosity towards the environment. Being thankful of God                             
Reflection
80% of students are able to state that acid and alkali only show their properties in the presence of water and identify the substances which are acidic or alkaline in everyday life
DATE 16/07/2014
DAY : WEDNESDAY 
Science
Class
3M(1.05-2.05)
Learning Area
Electricity
Learning Objectives
Applying the understanding of measuring electricity
Learning Outcomes
(a) Identify the instrument for measuring voltage
(b) State the unit for voltage
Learning Activities
Carry out experiment to measure electric current and electrical voltage 
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book,
Noble Value
 Being objective .Appreciating the contribution of science and technology                             
Reflection
70% of students are able to identify the instrument for measuring voltage and state the unit for voltage
Science
Class
2B(3.30-4.00)
2H(4.00-5.00)
Learning Area
 Water and solution
Learning Objectives
 Analysing acid and alkali 
Learning Outcomes
Explain the meaning of neutralization
Learning Activities
Carry out activities to show neutralisation using the hydrochloric acid and sodium hydroxide solution 
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book
Noble Value
 Having an interest and curiosity towards the environment. Being thankful of God                             
Reflection
2B-95% of students are able to explain the meaning of 
      neutralization
2H-80% of students are able to explain the meaning of 
      Neutralization
DATE 17/07/2014
DAY THURSDAY
Science
Class
3I(12.05-1.05)
3E(3.00-4.00)
Learning Area
Electricity
Learning Objectives
Applying the understanding of measuring electricity
Learning Outcomes
(a) Identify the instrument for measuring voltage
(b) State the unit for voltage
Learning Activities
Carry out experiment to measure electric current and electrical voltage 
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book,
Noble Value
 Being objective .Appreciating the contribution of science and technology                             
Reflection
3I-70% of students are able to Identify the instrument for 
     measuring voltage and state the unit for voltage
3E-80% of students are able to Identify the instrument for 
     measuring voltage and state the unit for voltage
Science
Class
2B(1.05-2.05)
Learning Area
 Water and solution
Learning Objectives
 Analysing the methods of water purification 
Learning Outcomes
Describe the various types of water purification
Learning Activities
Carry out activities to study the water purification of water by filtration 
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book
Noble Value
 Having an interest and curiosity towards the environment. Being thankful of God                             
Reflection
95% of students are able to describe the various types of water purification 
DATE 18/07/2014
DAY FRIDAY
Science
Class
2H(2.00-2.25)
Learning Area
 Water and solution
Learning Objectives
 Analysing the methods of water purification 
Learning Outcomes
Describe the various types of water purification
Learning Activities
Carry out activities to study the water purification of water by filtration 
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book
Noble Value
 Having an interest and curiosity towards the environment. Being thankful of God                             
Reflection
80% of students are able to describe the various types of water purification 
Science
Class
3E(3.40-4.00)
3M(4.00-4.20)
3I(4.40-5.00)
Learning Area
Electricity
Learning Objectives
Applying the understanding of measuring electricity
Learning Outcomes
(a) State the unit for current, voltage and resistance 
(b) Identify the instrument for measuring current and voltage
Learning Activities
Carry out experiment to measure electric current and electrical voltage 
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book,
Noble Value
 Being objective .Appreciating the contribution of science and technology                             
Reflection
3E-80% of students are able to state the unit for current, voltage 
     and resistance, identify the instrument for measuring current   
      and voltage
3M-85% of students are able to state the unit for current, voltage 
     and resistance, identify the instrument for measuring current   
      and voltage
3I-50% of students are able to state the unit for current, voltage 
     and resistance, identify the instrument for measuring current   
      and voltage

No comments:

Post a Comment