Monday, July 20, 2009

RPH Minggu 30, 31 & 32

MINGGU KE 30

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI : Isnin TARIKH:6.7.09

Tingkatan: 1 H MASA: 5-6 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Penulisan

Tajuk

Menulis teks perbahasaan

Fokus utama

Fokus sampingan

9.0 Menyampaikan maklumat

9.2 Menentukan format penyampaian

Hasil pembelajaran

1.Mengenal pasti format karangan perbahasaan

2.Merangka pendahuluan isi- isi pentingdan penutup karangan

3.Menghasilkan karangan dengan baik

Aktiviti

Perbincangan bersama,soal jawab dan latihan bertulis

Sistem Bahasa

Kata sendi nama

Kem. bahasa

Menulis

K.B.T

Kemahiran berfikir

P. Ilmu

P.moral

Nilai

Rajin, berdikari, sosiobudaya

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik setelah pembelajaran dipermudahkan.


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: Isnin TARIKH:

TINGKATAN: 1M MASA:12 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Elektrik

Sub tajuk

Jenis wayar dan kerja pendawaian

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

  1. Mengenal pasti fungsi fius dan jenis-jenisnya.
  2. Mengenal pasti bahagian lampu pendarfluor

Aktiviti

Perbincangan bersama antara pelajar dan guru.

Latihan menterjemah litar lampu pendarfluor

Nilai

Usaha ,insaf dan bertanggungjawab

BM

Buku teks dan lembaran kerja

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI : Isnin TARIKH:6.7.09

Tingkatan: 1E MASA: 9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Penulisan

Tajuk

Menulis teks perbahasaan

Fokus utama

Fokus sampingan

9.0 Menyampaikan maklumat

9.2 Menentukan format penyampaian

Hasil pembelajaran

1.Mengenal pasti format karangan perbahasaan

2.Merangka pendahuluan isi- isi pentingdan penutup karangan

3.Menghasilkan karangan dengan baik

Aktiviti

Perbincangan bersama,soal jawab dan latihan bertulis

Sistem Bahasa

Kata sendi nama

Kem. bahasa

Menulis

K.B.T

Kemahiran berfikir

P. Ilmu

P.moral

Nilai

Rajin, berdikari, sosiobudaya

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik .


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI : Selasa TARIKH: 7.7.09

Tingkatan: 1 C MASA: 5-6 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Penulisan

Tajuk

Merumus karangan berdasarkan gambarajah (Bahagian B)

Fokus utama

Fokus sampingan

5.0 Memujuk untuk mempengaruhi pihak lain

5.3 Merayu menggunakan strategi

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

1.Mengenalpasti kehendak soalan .

2.Mengenalpasti teknik menulis karangan yang betul .

3.Merangka karangan dan menulisnya dengan betul.

Aktiviti

Perbincangan bersama

Latihan bertulis

Sistem Bahasa

Kata sendi nama

Kem. baha

Membaca ,menulis

K.B.T

Kecerdasan pelbagai

P. Ilmu

P.moral

Nilai

Yakin,usaha dan berkerjasama

BBM

Lembaran kerja

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: Selasa TARIKH: 7.7.09

TINGKATAN: 1F/G MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Elektrik

Sub tajuk

Jenis wayar dan kerja pendawaian

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

  1. Mengenal pasti fungsi fius dan jenis-jenisnya.
  2. Mengenal pasti bahagian lampu pendarfluor
  3. Membaca dan menterjemah litar pendawaian lampu pendarfluor.

Aktiviti

Perbincangan bersama antara pelajar dan guru.

Latihan menterjemah litar lampu pendarfluor

Nilai

Usaha ,insaf dan bertanggungjawab

BM

Buku teks dan lembaran kerja

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI : Selasa TARIKH:7.7.09

Tingkatan: 1 H MASA: 5-6 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Sastera

Tajuk

Jerat

Fokus utama

Fokus sampingan

10.0 Memahami dan memberi respon

10.1 Mencerita semula

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

1.Mengenalpasti sinopsis cerita yang dikaji

2.Menyatakan tema ,persoalan ,plot ,watak perwatakan dalam cerita yang dikaji

Aktiviti

Perbincangan ,sumbang saran ,latihan lisan.

Sistem Bahasa

Sebutan ,intonasi

Kem. bahasa

Bertutur

K.B.T

Kecerdasan pelbagai

P. Ilmu

P.moral

Nilai

Belas kasihan ,sosiobudaya ,rajin dan insaf.

BBM

Buku teks / buku rujukan

Refleksi

Objektif dapat dicapai pada tahap sederhana bagi pelajar yang lemah dan baik bagi pelajar yang pandai.


 


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: TARIKH:

TINGKATAN: 1M MASA: GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Elektrik

Sub tajuk

Jenis wayar dan kerja pendawaian

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

  1. Membaca dan menterjemah litar pendawaian lampu pendarfluor
  2. Membuat pendawaian lampu pendarfluor dengan menggunakan alat-alat tangan.

Aktiviti

Tunjuk cara, perbincangan bersama dan amali pendawaian lampu pendarfluor

Nilai

Usaha ,insaf dan sistematik, berhati-hati dan bertanggungjawab

BM

Buku teks, lembaran kerja dan bahan maujud

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI : Rabu TARIKH:8.7.09

Tingkatan: 1 E MASA: 11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Sastera

Tajuk

Jerat

Fokus utama

Fokus sampingan

10.0 Memahami dan memberi respon

10.1 Mencerita semula

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

1.Mengenalpasti sinopsis cerita yang dikaji

2.Menyatakan tema ,persoalan ,plot ,watak perwatakan dalam cerita yang dikaji

Aktiviti

Perbincangan ,sumbang saran ,latihan lisan.

Sistem Bahasa

Sebutan ,intonasi

Kem. bahasa

Bertutur

K.B.T

Kecerdasan pelbagai

P. Ilmu

P.moral

Nilai

Belas kasihan ,sosiobudaya ,rajin dan insaf.

BBM

Buku teks / buku rujukan

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI : Khamis TARIKH:9.7.09

Tingkatan: 1 H MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Tatabahasa

Tajuk

Kata bantu

Fokus utama

Fokus sampingan

6.0 Berurus dengan pihak tertentu

6.1 Menggunakan intonasi yang sesuai

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

1. Mengenal pasti ciri ciri kata bantu aspek dan kata bantu ragam

2. Menyenaraikan contoh contoh kata bantu mengikut jenisnya

3. Melengkapkan teks dengan kata bantu yang betul

Aktiviti

Perbincangan bersama

Latihan bertulis

Sistem Bahasa

Kata bantu

Kem. bahasa

Menulis

K.B.T

Kecergasaan pelbagai

P. Ilmu

P.S.K

Nilai

Syukur,peraturan bertanggungjawab dan toleransi

BBM

Buku teks


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: Khamis TARIKH: 9.7.09

TINGKATAN: 1F/G MASA: 11 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Elektrik

Sub tajuk

Jenis wayar dan kerja pendawaian

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

  1. Membaca dan menterjemah litar pendawaian lampu pendarfluor
  2. Membuat pendawaian lampu pendarfluor dengan menggunakan alat-alat tangan.

Aktiviti

Tunjuk cara, perbincangan bersama dan amali pendawaian lampu pendarfluor

Nilai

Usaha ,insaf dan sistematik, berhati-hati dan bertanggungjawab

BM

Buku teks, lembaran kerja dan bahan maujud

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI : Khamis TARIKH:9.7.09

Tingkatan: 1 C MASA: 12-13 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Penulisan

Tajuk

Menulis teks perbahasaan

Fokus utama

Fokus sampingan

9.0 Menyampaikan maklumat

9.2 Menentukan format penyampaian

Hasil pembelajaran

1.Mengenal pasti format karangan perbahasaan

2.Merangka pendahuluan isi- isi pentingdan penutup karangan

3.Menghasilkan karangan dengan baik

Aktiviti

Perbincangan bersama,soal jawab dan latihan bertulis

Sistem Bahasa

Kata sendi nama

Kem. bahasa

Menulis

K.B.T

Kemahiran berfikir

P. Ilmu

P.moral

Nilai

Rajin, berdikari, sosiobudaya

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: Jumaat TARIKH:10.7.09

Tingkatan: 1 E MASA:5-6 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Tatabahasa

Tajuk

Kata bantu

Fokus utama

Fokus sampingan

6.0 Berurus dengan pihak tertentu

6.1 Menggunakan intonasi yang sesuai

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

1. Mengenal pasti ciri ciri kata bantu aspek dan kata bantu ragam

2. Menyenaraikan contoh contoh kata bantu mengikut jenisnya

3. Melengkapkan teks dengan kata bantu yang betul

Aktiviti

Perbincangan bersama

Latihan bertulis

Sistem Bahasa

Kata bantu

Kem. bahasa

Menulis

K.B.T

Kecergasaan pelbagai

P. Ilmu

P.S.K

Nilai

Syukur,peraturan bertanggungjawab dan toleransi

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI : Jumaat TARIKH:8.7.09

Tingkatan: 1 C MASA: 10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Sastera

Tajuk

Jerat

Fokus utama

Fokus sampingan

10.0 Memahami dan memberi respon

10.1 Mencerita semula

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

1.Mengenalpasti sinopsis cerita yang dikaji

2.Menyatakan tema ,persoalan ,plot ,watak perwatakan dalam cerita yang dikaji

Aktiviti

Perbincangan ,sumbang saran ,latihan lisan.

Sistem Bahasa

Sebutan ,intonasi

Kem. bahasa

Bertutur

K.B.T

Kecerdasan pelbagai

P. Ilmu

P.moral

Nilai

Belas kasihan ,sosiobudaya ,rajin dan insaf.

BBM

Buku teks / buku rujukan

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 


 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

HARI ISNIN Tarikh:13.7.09 CATATAN: C.R.K.

MINGGGU KE 31

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI :Selasa TARIKH:14.7.09

TINGKATAN: 1H MASA: 10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Penulisan

Tajuk

Merumus karangan

Fokus utama

Fokus sampingan

9.0 Menyampaikan maklumat

9.3 Menyediakan kerangka penyampaian

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

  1. Mencari isi-isi penting berpandukan soalan dan dan gambarajah yang diberi.
  2. Membuat rumusan karangan dengan baik.

Aktiviti

Perbincangan bersama, soal jawab dan latihan bertulis.

Sistem Bahasa

Kata pascakata

Kem. bahasa

Menulis

K.B.T

Kemahiran berfikir

P. Ilmu

P. Moral

Nilai

Semangat kemasyarakatan, bertanggungjawab dan syukur.

BBM

Lembaran kerja

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: SELASA TARIKH: 14.7.09

TINGKATAN: 1M MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Pemakanan

Sub tajuk

Diet seimbang

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

  1. Mengenal pasti pengertian diet seimbang
  2. Menyatakan faktor-faktor utama dalam merancang diet seimbang

Aktiviti

Perbincangan bersama, soal jawab dan latihan bertulis

Nilai

Syukur ,insaf, kreatif dan bertanggungjawab

BM

Buku teks dan buku rujukkan

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik dan pelajar aktif dalam perbincangan.


 


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI: Selasa TARIKH:14.7.09

Tingkatan: 1 C MASA:5-6 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Tatabahasa

Tajuk

Kata bantu

Fokus utama

Fokus sampingan

6.0 Berurus dengan pihak tertentu

6.1 Menggunakan intonasi yang sesuai

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

1. Mengenal pasti ciri- ciri kata bantu aspek dan kata bantu ragam

2. Menyenaraikan contoh contoh kata bantu mengikut jenisnya

3. Melengkapkan teks dengan kata bantu yang betul

Aktiviti

Perbincangan bersama

Latihan bertulis

Sistem Bahasa

Kata bantu

Kem. bahasa

Menulis

K.B.T

Kecergasaan pelbagai

P. Ilmu

P.S.K

Nilai

Syukur,peraturan bertanggungjawab dan toleransi

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI : Rabu TARIKH:15.7.09

TINGKATAN: 1E MASA:11-12 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Penulisan

Tajuk

Merumus karangan

Fokus utama

Fokus sampingan

9.0 Menyampaikan maklumat

9.3 Menyediakan kerangka penyampaian

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

  1. Mencari isi-isi penting berpandukan soalan dan dan gambarajah yang diberi.
  2. Membuat rumusan karangan dengan baik.

Aktiviti

Perbincangan bersama, soal jawab dan latihan bertulis.

Sistem Bahasa

Kata pascakata

Kem. bahasa

Menulis

K.B.T

Kemahiran berfikir

P. Ilmu

P. Moral

Nilai

Semangat kemasyarakatan, bertanggungjawab dan syukur.

BBM

Lembaran kerja

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: RABU TARIKH: 15.7.09

TINGKATAN: 1M MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Pemakanan

Sub tajuk

Diet seimbang

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

  1. Mengenal pasti pengertian diet seimbang
  2. Menyatakan factor-faktor utama dalam merancang diet seimbang

Aktiviti

Perbincangan bersama, soal jawab dan latihan bertulis

Nilai

Syukur ,insaf, kreatif dan bertanggungjawab

BM

Buku teks dan buku rujukkan

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik dan pelajar aktif dalam perbincangan.


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI : Khamis TARIKH:.16.7 .09

Tingkatan: 1 H MASA: 7-8 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Pemahaman

Tajuk

Pengembaraan Misteri

Fokus utama

Fokus sampingan

7.0 Mendapatkan maklumat daripada pelbagai sumber

7.3 Mengemukakan soalan

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

  1. Membaca dengan sebutan, intonasi dan gaya pengucapan yang betul.
  2. Menyatakan maksud yang tersurat dalam petikan. Dan menjawab soalan dengan betul.

Aktiviti

Bacaan kuat dan senyap, perbincangan bersama dan latihan bertulis.

Sistem Bahasa

Sebutan dan intonasi

Kem. bahasa

Membaca

K.B.T

Kecerdasan pelbagai

P. Ilmu

Sains

Nilai

Bekerjasama, baik hati dan syukur.

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 


 


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: Khamis TARIKH: 16.7.09

TINGKATAN: 1F/G MASA: 11 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Pemakanan

Sub tajuk

Diet seimbang

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

  1. Menyenaraikan prinsip asas dalam merancang diet seimbang
  2. Mengenal pasti tabiat makan yang sihat untuk setiap individu mengikut umur, jantina, pekerjaan atau aktiviti dan tahap kesihatan.

Aktiviti

Perbincangan bersama, perbincangan kumpulan dan pembentangan.

Nilai

Usaha ,insaf dan bertanggungjawab

BBM

Buku teks dan buku rujukkan

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI : Khamis TARIKH:14.7.09

TINGKATAN: 1C MASA: 12-13 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Penulisan

Tajuk

Merumus karangan

Fokus utama

Fokus sampingan

9.0 Menyampaikan maklumat

9.3 Menyediakan kerangka penyampaian

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

  1. Mencari isi-isi penting berpandukan soalan dan dan gambarajah yang diberi.
  2. Membuat rumusan karangan dengan baik.

Aktiviti

Perbincangan bersama, soal jawab dan latihan bertulis.

Sistem Bahasa

Kata pascakata

Kem. bahasa

Menulis

K.B.T

Kemahiran berfikir

P. Ilmu

P. Moral

Nilai

Semangat kemasyarakatan, bertanggungjawab dan syukur.

BBM

Lembaran kerja

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.


 


 


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI : Jumaat TARIKH:.17.7 .09

Tingkatan: 1 E MASA: 5-6 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Pemahaman

Tajuk

Pengembaraan Misteri

Fokus utama

Fokus sampingan

7.0 Mendapatkan maklumat daripada pelbagai sumber

7.3 Mengemukakan soalan

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

  1. Membaca dengan sebutan, intonasi dan gaya pengucapan yang betul.
  2. Menyatakan maksud yang tersurat dalam petikan. Dan menjawab soalan dengan betul.

Aktiviti

Bacaan kuat dan senyap, perbincangan bersama dan latihan bertulis.

Sistem Bahasa

Sebutan dan intonasi

Kem. bahasa

Membaca

K.B.T

Kecerdasan pelbagai

P. Ilmu

Sains

Nilai

Bekerjasama, baik hati dan syukur.

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI : Jumaat TARIKH:.17.7 .09

Tingkatan: 1 C MASA: 10-11 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

Pemahaman

Tajuk

Pengembaraan Misteri

Fokus utama

Fokus sampingan

7.0 Mendapatkan maklumat daripada pelbagai sumber

7.3 Mengemukakan soalan

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

  1. Membaca dengan sebutan, intonasi dan gaya pengucapan yang betul.
  2. Menyatakan maksud yang tersurat dalam petikan. Dan menjawab soalan dengan betul.

Aktiviti

Bacaan kuat dan senyap, perbincangan bersama dan latihan bertulis.

Sistem Bahasa

Sebutan dan intonasi

Kem. bahasa

Membaca

K.B.T

Kecerdasan pelbagai

P. Ilmu

Sains

Nilai

Bekerjasama, baik hati dan syukur.

BBM

Buku teks

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik dan pelajar aktif dalam perbincangan


 

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

MINGGU 32

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI : ISNIN TARIKH: 20.7.09

Tingkatan: 1 H MASA: 5-6 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

 

Tajuk

Ujian Topikal

Membuat kad ucapan m/s 106

Fokus utama

Fokus sampingan

9.0 Menyampaikan maklumat

9.2 Menentukan format

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

  1. Menjawab soalan ujian dengan baik.
  2. Merangka kata-kata yang bernas untuk pelanggan dalam kad ucapan.
  3. Membuat kad ucapan dengan baik.

Aktiviti

Perbincangan bersama dan latihan

Sistem Bahasa

Imbuhan awalan

Kem. bahasa

Menulis

K.B.T

Kemahiran berfikir

P. Ilmu

Perdagangan

Nilai

Rajin, berdikari dan peraturan.

BBM

Buku teks.

Refleksi

.


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN K.H.B.-E.R.T.

HARI: Isnin TARIKH: 20.7.09

TINGKATAN: 1M MASA: 12 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Tajuk

Pemakanan

Sub tajuk

Diet seimbang

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran para pelajar dapat;

  1. Menyenaraikan prinsip asas dalam merancang diet seimbang
  2. Mengenal pasti tabiat makan yang sihat untuk setiap individu mengikut umur, jantina, pekerjaan atau aktiviti dan tahap kesihatan.

Aktiviti

Perbincangan bersama, perbincangan kumpulan dan pembentangan.

Nilai

Usaha ,insaf dan bertanggungjawab

BBM

Buku teks dan buku rujukkan

Refleksi

Objektif dapat dicapai dengan baik


 


 


 


 


 

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN BAHASA MALAYSIA

HARI : ISNIN TARIKH: 20.7.09

Tingkatan: 1 E MASA: 9-10 GURU M.P. PN ELINE KATUT

Unit

 

Tajuk

Ujian Topikal

Membuat kad ucapan m/s 106

Fokus utama

Fokus sampingan

9.0 Menyampaikan maklumat

9.2 Menentukan format

Hasil pembelajaran

Di akhir pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat;

  1. Menjawab soalan ujian dengan baik.
  2. Merangka kata-kata yang bernas untuk pelanggan dalam kad ucapan.
  3. Membuat kad ucapan dengan baik.

Aktiviti

Perbincangan bersama dan latihan

Sistem Bahasa

Imbuhan awalan

Kem. bahasa

Menulis

K.B.T

Kemahiran berfikir

P. Ilmu

Perdagangan

Nilai

Rajin, berdikari dan peraturan.

BBM

Buku teks.

Refleksi

.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

No comments:

Post a Comment