Wednesday, July 2, 2014

WEEK 25 SEM 2

DATE :  16/06/2014
DAY : MONDAY    
Science
Class
3I(12.50-2.00)
Learning Area
Land and its resources
Learning Objectives
Analysing the various minerals found in the Earth crust
Learning Outcomes
(a) Explain through examples that minerals exist in the form of natural elements or natural compounds 
(b) Identify the elements in natural compounds 
Learning Activities
Carry out field work to collect various rock (mineral) in school area and identify them by referring to the samples of minerals in laboratory 
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book, worksheet
Noble Value
 Being objective .Appreciating the contribution of science and technology                             
Reflection
50% of students  are able to explain through examples that minerals exist in the form of natural elements or natural compounds 
and identify the elements in natural compound

Science
Class
2B(3.10-4.35)
Learning Area
 Water and solution
Learning Objectives
 Analysing the physical characteristics of water 
Learning Outcomes
State the meaning of the freezing and boiling points of water
Learning Activities
Carry out activities to determine the freezing and boiling points of water 
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book
Noble Value
 Having an interest and curiosity towards the environment. Being thankful of God                             
Reflection
100% of students are able to state the meaning of the freezing and boiling points of water 
DATE :  17/06/2014
DAY : TUESDAY  
Science
Class
3E(12.50-2.00)
3M(4.00-5.10)
Learning Area
Land and its resources
Learning Objectives
Analysing the various minerals found in the Earth crust
Learning Outcomes
(a) Explain through examples that minerals exist in the form of natural elements or natural compounds 
(b) Identify the elements in natural compounds 
Learning Activities
Carry out field work to collect various rock (mineral) in school area and identify them by referring to the samples of minerals in laboratory 
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book, worksheet
Noble Value
 Being objective .Appreciating the contribution of science and technology                             
Reflection
3E-60% of students  are able to explain through examples that 
      minerals exist in the form of natural elements or natural 
      compounds and identify the elements in natural compounds.
3M-50% of students  are able to explain through examples that 
      minerals exist in the form of natural elements or natural 
      compounds and identify the elements in natural compounds

Science
Class
2H(3.10-4.35)
Learning Area
 Water and solution
Learning Objectives
 Analysing the physical characteristics of water 
Learning Outcomes
State the meaning of the freezing and boiling points of water
Learning Activities
Carry out activities to determine the freezing and boiling points of water 
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book
Noble Value
 Having an interest and curiosity towards the environment. Being thankful of God                             
Reflection
90% of students are able to state the meaning of the freezing and boiling points of water 
DATE :  18/06/2014
DAY : WEDNESDAY 
Science
Class
3M(2.00-3.10)
Learning Area
Land and its resources
Learning Objectives
Analysing the various minerals found in the Earth crust
Learning Outcomes
(a) Explain through examples that minerals exist in the form of 
      natural elements or natural compounds 
(b) Identify the elements in natural compounds 
Learning Activities
Carry out field work to collect various rock (mineral) in school area and identify them by referring to the samples of minerals in laboratory  
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book, worksheet
Noble Value
 Being objective .Appreciating the contribution of science and technology                             
Reflection
60% of students  are able to explain through examples that minerals exist in the form of natural elements or natural compounds and identify the elements in natural compounds
Science
Class
2B(4.35-5.10)
2H(5.10-6.20)
Learning Area
 Water and solution
Learning Objectives
 Analysing the physical characteristics of water 
Learning Outcomes
Explain through examples the effects of impurities on the physical characteristics of water
Learning Activities
Carry out an activity to observe the effect of impurities on the boiling point of pure liquids 
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book
Noble Value
 Having an interest and curiosity towards the environment. Being thankful of God                             
Reflection
2B-95% of students are able to explain through examples the 
      effects of impurities on the physical characteristics of water
2H-80% of students are able to explain through examples the 
      effects of impurities on the physical characteristics of water
DATE :  19/06/2014
DAY :  THURSDAY
Science
Class
3I(12.25-2.00)
3E(4.00-5.10)
Learning Area
Land and its resources
Learning Objectives
Analysing the various minerals found in the Earth crust
Learning Outcomes
(a) Explain through examples that minerals exist in the form of 
      natural elements or natural compounds 
(b) Identify the elements in natural compounds 
Learning Activities
Carry out field work to collect various rock (mineral) in school area and identify them by referring to the samples of minerals in laboratory  
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book, worksheet
Noble Value
 Being objective .Appreciating the contribution of science and technology                             
Reflection
3I-50% of students  are able to explain through examples that 
     minerals exist in the form of natural elements or natural 
     compounds and identify the elements in natural compounds
3E-60% of students  are able to explain through examples that 
     minerals exist in the form of natural elements or natural 
     compounds and identify the elements in natural compounds

Science
Class
2B(2.00-3.10)
Learning Area
 Water and solution
Learning Objectives
 Analysing the composition of water 
Learning Outcomes
Determine the composition of water and test the presence of hydrogen and oxygen
Learning Activities
Carry out an electrolysis of water to determine the ratio of hydrogen to oxygen in a molecule of water 
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book
Noble Value
 Having an interest and curiosity towards the environment. Being thankful of God                             
Reflection
100% of students are able to determine the composition of water and test the presence of hydrogen and oxygen
DATE :  20/06/2014
DAY :  FRIDAY
Science
Class
2H(2.00-2.35)
Learning Area
 Water and solution
Learning Objectives
 Analysing the composition of water 
Learning Outcomes
Determine the composition of water and test the presence of hydrogen and oxygen
Learning Activities
Carry out an electrolysis of water to determine the ratio of hydrogen to oxygen in a molecule of water 
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book
Noble Value
 Having an interest and curiosity towards the environment. Being thankful of God                             
Reflection
90% of students are able to determine the composition of water and test the presence of hydrogen and oxygen

Science
Class
3E(4.00-4.35)
3M(4.35-5.10)
3I  (5.45-6.20)
Learning Area
Land and its resources
Learning Objectives
Understanding the reactions between metals and non-metals
Learning Outcomes
(a) Describe the reactions between metals and non-metals
(b) Write equations in words for the reaction between metals and with non-metals
(c) State that metals react with non-metals at different rates
Learning Activities
Carry out experiment to study the reactions between metals and non-metals 
Teaching Materials
Textbook, reference book, work book, worksheet
Noble Value
 Being objective .Appreciating the contribution of science and technology                             
Reflection
3E-90% of students  are able to state that metals react with non-  
    metals at different rates
3M-70% of students  are able to state that metals react with non-  
    metals at different rates
3I-50% of students  are able to state that metals react with non-  
    metals at different rates

No comments:

Post a Comment