TARIKH : 12.1.2015
HARI : ISNIN
SAINS
| |
KELAS
|
2A(1.25-2.00)
2G(2.00-3.10)
|
Tempat
|
Makmal Biologi
|
Bidang Pembelajaran
|
Dunia Melalui Deria Kita
|
Objektif Pembelajaran
|
Memahami organ deria dan fungsinya.
|
Hasil Pembelajaran
|
Mengenalpasti organ deria dan rangsangannya.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Menjalankan aktiviti yang melibatkan lima organ deria dan ransangannya.
|
Bahan PdP
|
Buku Teks,Buku Kerja
|
Nilai Murni
|
Mensyukuri nikmat yang dikurniakan Tuhan.
|
Refleksi
|
90% pelajar memahami organ deria penafasan dan fungsinya.Penerangan dan latihan akan diberikan untuk sesi yang akan dating
|
SAINS
| |
KELAS
|
3D(4.00-5.10)
|
Tempat
|
Makmal B
|
Bidang Pembelajaran
|
RESPIRASI
|
Objektif Pembelajaran
|
Menganalisa mekanisma pernafasan manusia
|
Hasil Pembelajaran
|
Mengenalpasti struktur sisitem respirasi manusia
|
Aktiviti Pembelajaran
|
1.Memerhatikan model untuk mengenalpasti struktur sisitem
respirasi manusia yang terdiri daripada rongga
hidung,trakea,bronkus,paru-paru,tulang rusuk,diagragna dan
otot interkosta
2.Mengkaji model paru-paru bagi mengenalpasti
bronkus,bronkiol dan alveolus
|
Bahan PdP
|
Buku Teks,Buku Kerja
|
Nilai Murni
|
Mensyukuri nikmat yang dikurniakan Tuhan.
|
Refleksi
|
80% pelajar dapat mengenalpasti struktur sisitem respirasi manusia dan penerangan lebih lanjut akan diberikan dalam sesi yang seterusnya.
|
TARIKH : 13.1.2015
HARI : SELASA
SAINS
| |
KELAS
|
3B(2.00-3.10)
3H(5.10-6.20)
|
Tempat
|
Makmal B
|
Bidang Pembelajaran
|
RESPIRASI
|
Objektif Pembelajaran
|
Menganalisa mekanisma pernafasan manusia
|
Hasil Pembelajaran
|
Mengenalpasti struktur sisitem respirasi manusi
|
Aktiviti Pembelajaran
|
1.Memerhatikan model untuk mengenalpasti struktur sisitem
respirasi manusia yang terdiri daripada rongga
hidung,trakea,bronkus,paru-paru,tulang rusuk,diagragna dan
otot interkosta
2.Mengkaji model paru-paru bagi mengenalpasti
bronkus,bronkiol dan alveolus
|
Bahan PdP
|
Buku Teks,Buku Kerja
|
Nilai Murni
|
Mensyukuri nikmat yang dikurniakan Tuhan.
|
Refleksi
|
3A-Objektif pembelajaran tercapai dan latihan akan diberikan
dalan sesi yang seterusnya
3H-70% pelajar dapat mengenalpasti struktur sisitem respirasi
manusia dan penerangan lebih lanjut akan diberikan dalam
sesi yang seterusnya.
|
SAINS
| |
KELAS
|
2G(3.25-4.00)
|
Tempat
|
Makmal Biologi
|
Bidang Pembelajaran
|
Dunia Melalui Deria Kita
|
Objektif Pembelajaran
|
Memahami deria sentuhan
|
Hasil Pembelajaran
|
Mengenalpasti struktur kulit manusia dan menyatakan fungsi dan perbezaan setiap reseptor
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Menjalankan aktiviti mengenai struktur kulit manusia.
|
Bahan PdP
|
Buku Teks,Buku Kerja
|
Nilai Murni
|
Mensyukuri nikmat yang dikurniakan Tuhan.
|
Refleksi
|
90% pelajar dapat mengenalpasti struktur kulit manusia dan menyatakan fungsi dan perbezaan setiap reseptor
|
TARIKH : 14.1.2015
HARI : RABU
SAINS
| |
KELAS
|
3B(2.00-3.10)
3H(5.10-6.20)
|
Tempat
|
Makmal B
|
Bidang Pembelajaran
|
RESPIRASI
|
Objektif Pembelajaran
|
Menganalisa mekanisma pernafasan manusia
|
Hasil Pembelajaran
|
Mengenalpasti struktur paru-paru
Memerhatikan proses menarik dan menghembus nafas.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
1.Mengkaji model paru-paru bagi mengenalpasti
bronkus,bronkiol dan alveolus
2.Membina model sisitem respirasi manusia yang berfungsi
menunjukkan hubungan antara tekanan udara dalam rongga
toraks dengan proses tarikan dan hembusan nafas.
|
Bahan PdP
|
Buku Teks,Buku Kerja
|
Nilai Murni
|
Mensyukuri nikmat yang dikurniakan Tuhan.
|
Refleksi
|
3B-90% pelajar dapat memahami mekanisma pernafasan
Manusia dan latihan akan diberi selepas penerangan.
3H-60% pelajar dapat memahami mekanisma pernafasan
Manusia dan latihan akan diberi selepas penerangan.
|
SAINS
| |
KELAS
|
2A(3.25-4.35)
|
Tempat
|
Makmal Biologi
|
Bidang Pembelajaran
|
Dunia Melalui Deria Kita
|
Objektif Pembelajaran
|
Memahami deria sentuhan
|
Hasil Pembelajaran
|
Mengenalpasti struktur kulit manusia dan menyatakan fungsi dan perbezaan setiap reseptor
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Menjalankan aktiviti mengenai struktur kulit manusia.
|
Bahan PdP
|
Buku Teks,Buku Kerja
|
Nilai Murni
|
Mensyukuri nikmat yang dikurniakan Tuhan.
|
Refleksi
|
Objektif tercapai
|
TARIKH : 15.1.2015
HARI : KHAMIS
SAINS
| |
KELAS
|
2A(12.50-2.00)
2G(4.00-5.10)
|
Tempat
|
Makmal Biologi
|
Bidang Pembelajaran
|
Dunia Melalui Deria Kita
|
Objektif Pembelajaran
|
Memahami deria sentuhan
|
Hasil Pembelajaran
|
Mengenalpasti kepekaan kulit terhadap rangsangan di bahagian badan yang berlainan.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Menjalankan aktiviti berkaitan dengan kepekaan kulit dan perbezaan bergantung kepada rangsangan.
|
Bahan PdP
|
Buku Teks,Buku Kerja
|
Nilai Murni
|
Mensyukuri nikmat yang dikurniakan Tuhan.
|
Refleksi
|
2A-Objektif tercapai
2G-80% pelajar dapat mengenalpasti kepekaan kulit terhadap
rangsangan di bahagian badan yang berlainan.
|
SAINS
| |
KELAS
|
3D(3.25-4.35)
|
Tempat
|
Makmal B
|
Bidang Pembelajaran
|
RESPIRASI
|
Objektif Pembelajaran
|
Menganalisa mekanisma pernafasan manusia
|
Hasil Pembelajaran
|
Mengenalpasti struktur paru-paru
Memerhatikan proses menarik dan menghembus nafas.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
1.Mengkaji model paru-paru bagi mengenalpasti
bronkus,bronkiol dan alveolus
2.Membina model sisitem respirasi manusia yang berfungsi
menunjukkan hubungan antara tekanan udara dalam rongga
toraks dengan proses tarikan dan hembusan nafas.
|
Bahan PdP
|
Buku Teks,Buku Kerja
|
Nilai Murni
|
Mensyukuri nikmat yang dikurniakan Tuhan.
|
Refleksi
|
90% pelajar dapat memahami mekanisma pernafasan
Manusia dan latihan akan diberi selepas penerangan.
|
TARIKH : 16.1.2015
HARI : JUMAAT
SAINS
| |
KELAS
|
3B(2.00-2.35)
3H(4.00-4.35)
3D(5.10-6.20)
|
Tempat
|
Makmal B
|
Bidang Pembelajaran
|
RESPIRASI
|
Objektif Pembelajaran
|
Menganalisa mekanisma pernafasan manusia
|
Hasil Pembelajaran
|
Memerhati proses menarik dan menghembus nafas
Menhgubung kait perubahan tekanan udara dalam rongga toraks dengan tarikan dan hembusan nafas.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
1.Membina model system respirasi manusia yang berfungsi untuk menunjukkan hubungan antara tekanan udara dalam rongga toraks dengan proses tarikan dan hembusan nafas.
|
Bahan PdP
|
Buku Teks,Buku Kerja
|
Nilai Murni
|
Mensyukuri nikmat yang dikurniakan Tuhan.
|
Refleksi
|
3B-Objektif tercapai
3H-70 % pelajar dapat memahami proses menarik dan
menghembus nafas dan menhgubung kait perubahan
tekanan udara dalam rongga toraks engan tarikan dan
hembusan nafas.Penerangan yang lebih mendalam akan
diberikan unuk sesi yang akan dating
3D-Objektif tercapai
|
No comments:
Post a Comment