Friday, January 16, 2015

MINGGU 3 (2015)


TARIKH 12.1.2015
HARI :   ISNIN

SAINS
KELAS
2A(1.25-2.00)
2G(2.00-3.10)
Tempat
Makmal Biologi
Bidang Pembelajaran
 Dunia Melalui Deria Kita 
Objektif Pembelajaran
 Memahami organ deria dan fungsinya.
Hasil Pembelajaran
 Mengenalpasti organ deria dan rangsangannya.
Aktiviti Pembelajaran
 Menjalankan aktiviti yang melibatkan lima organ deria dan ransangannya.


Bahan PdP
Buku Teks,Buku Kerja 
Nilai Murni
 Mensyukuri nikmat yang dikurniakan Tuhan.                                                         
Refleksi
90% pelajar memahami organ deria penafasan dan fungsinya.Penerangan dan latihan akan diberikan untuk sesi yang akan dating
  
SAINS
KELAS
3D(4.00-5.10)
Tempat
Makmal B
Bidang Pembelajaran
RESPIRASI
Objektif Pembelajaran
Menganalisa mekanisma pernafasan manusia
Hasil Pembelajaran
Mengenalpasti struktur sisitem respirasi manusia
Aktiviti Pembelajaran
1.Memerhatikan model untuk mengenalpasti struktur sisitem  
    respirasi manusia yang terdiri daripada rongga 
    hidung,trakea,bronkus,paru-paru,tulang rusuk,diagragna dan  
    otot interkosta
2.Mengkaji model paru-paru bagi mengenalpasti 
    bronkus,bronkiol dan alveolus


Bahan PdP
Buku Teks,Buku Kerja 
Nilai Murni
 Mensyukuri nikmat yang dikurniakan Tuhan.                             
Refleksi
80% pelajar dapat mengenalpasti struktur sisitem respirasi manusia dan penerangan lebih lanjut akan diberikan dalam sesi yang seterusnya.

TARIKH 13.1.2015
HARI :  SELASA

SAINS
KELAS
3B(2.00-3.10)
3H(5.10-6.20)
Tempat
Makmal B
Bidang Pembelajaran
RESPIRASI
Objektif Pembelajaran
Menganalisa mekanisma pernafasan manusia
Hasil Pembelajaran
Mengenalpasti struktur sisitem respirasi manusi
Aktiviti Pembelajaran
1.Memerhatikan model untuk mengenalpasti struktur sisitem  
    respirasi manusia yang terdiri daripada rongga 
    hidung,trakea,bronkus,paru-paru,tulang rusuk,diagragna dan  
    otot interkosta
2.Mengkaji model paru-paru bagi mengenalpasti 
    bronkus,bronkiol dan alveolus


Bahan PdP
Buku Teks,Buku Kerja 
Nilai Murni
 Mensyukuri nikmat yang dikurniakan Tuhan.                             
Refleksi
3A-Objektif pembelajaran tercapai dan latihan akan diberikan 
       dalan sesi yang seterusnya
3H-70% pelajar dapat mengenalpasti struktur sisitem respirasi 
       manusia dan penerangan lebih lanjut akan diberikan dalam 
       sesi yang seterusnya.


SAINS
KELAS
2G(3.25-4.00)
Tempat
Makmal Biologi
Bidang Pembelajaran
 Dunia Melalui Deria Kita
Objektif Pembelajaran
Memahami deria sentuhan
Hasil Pembelajaran
 Mengenalpasti struktur kulit manusia dan menyatakan fungsi dan perbezaan setiap reseptor
Aktiviti Pembelajaran
Menjalankan aktiviti mengenai struktur kulit manusia.


Bahan PdP
Buku Teks,Buku Kerja 
Nilai Murni
 Mensyukuri nikmat yang dikurniakan Tuhan.                                                         
Refleksi
90% pelajar dapat mengenalpasti struktur kulit manusia dan menyatakan fungsi dan perbezaan setiap reseptor

TARIKH 14.1.2015
HARI :  RABU
SAINS
KELAS
3B(2.00-3.10)
3H(5.10-6.20)
Tempat
Makmal B
Bidang Pembelajaran
RESPIRASI
Objektif Pembelajaran
Menganalisa mekanisma pernafasan manusia
Hasil Pembelajaran
Mengenalpasti struktur paru-paru
Memerhatikan proses menarik dan menghembus nafas.
Aktiviti Pembelajaran
1.Mengkaji model paru-paru bagi mengenalpasti 
    bronkus,bronkiol dan alveolus
2.Membina model sisitem respirasi manusia yang berfungsi 
    menunjukkan hubungan antara tekanan udara dalam rongga 
    toraks dengan proses tarikan dan hembusan nafas.


Bahan PdP
Buku Teks,Buku Kerja 
Nilai Murni
 Mensyukuri nikmat yang dikurniakan Tuhan.                             
Refleksi
3B-90% pelajar dapat memahami mekanisma pernafasan  
       Manusia dan latihan akan diberi selepas penerangan.
3H-60% pelajar dapat memahami mekanisma pernafasan  
       Manusia dan latihan akan diberi selepas penerangan.

SAINS
KELAS
2A(3.25-4.35)
Tempat
Makmal Biologi
Bidang Pembelajaran
 Dunia Melalui Deria Kita
Objektif Pembelajaran
Memahami deria sentuhan
Hasil Pembelajaran
 Mengenalpasti struktur kulit manusia dan menyatakan fungsi dan perbezaan setiap reseptor
Aktiviti Pembelajaran
Menjalankan aktiviti mengenai struktur kulit manusia.


Bahan PdP
Buku Teks,Buku Kerja 
Nilai Murni
 Mensyukuri nikmat yang dikurniakan Tuhan.                                                         
Refleksi
Objektif tercapai

TARIKH 15.1.2015
HARI :  KHAMIS

SAINS
KELAS
2A(12.50-2.00)
2G(4.00-5.10)
Tempat
Makmal Biologi
Bidang Pembelajaran
 Dunia Melalui Deria Kita
Objektif Pembelajaran
Memahami deria sentuhan
Hasil Pembelajaran
 Mengenalpasti kepekaan kulit terhadap rangsangan di bahagian badan yang berlainan.
Aktiviti Pembelajaran
Menjalankan aktiviti berkaitan dengan kepekaan kulit dan perbezaan bergantung kepada rangsangan.


Bahan PdP
Buku Teks,Buku Kerja 
Nilai Murni
 Mensyukuri nikmat yang dikurniakan Tuhan.                                                         
Refleksi
2A-Objektif tercapai
2G-80% pelajar dapat mengenalpasti kepekaan kulit terhadap 
       rangsangan di bahagian badan yang berlainan.

SAINS
KELAS
3D(3.25-4.35)
Tempat
Makmal B
Bidang Pembelajaran
RESPIRASI
Objektif Pembelajaran
Menganalisa mekanisma pernafasan manusia
Hasil Pembelajaran
Mengenalpasti struktur paru-paru
Memerhatikan proses menarik dan menghembus nafas.
Aktiviti Pembelajaran
1.Mengkaji model paru-paru bagi mengenalpasti 
    bronkus,bronkiol dan alveolus
2.Membina model sisitem respirasi manusia yang berfungsi 
    menunjukkan hubungan antara tekanan udara dalam rongga 
    toraks dengan proses tarikan dan hembusan nafas.


Bahan PdP
Buku Teks,Buku Kerja 
Nilai Murni
 Mensyukuri nikmat yang dikurniakan Tuhan.                             
Refleksi
90% pelajar dapat memahami mekanisma pernafasan  
       Manusia dan latihan akan diberi selepas penerangan.

TARIKH 16.1.2015
HARI :  JUMAAT
SAINS
KELAS
3B(2.00-2.35)
3H(4.00-4.35)
3D(5.10-6.20)
Tempat
Makmal B
Bidang Pembelajaran
RESPIRASI
Objektif Pembelajaran
Menganalisa mekanisma pernafasan manusia
Hasil Pembelajaran
Memerhati proses menarik dan menghembus nafas
Menhgubung kait perubahan tekanan udara dalam rongga toraks dengan tarikan dan hembusan nafas.
Aktiviti Pembelajaran
1.Membina model system respirasi manusia yang berfungsi untuk menunjukkan hubungan antara tekanan udara dalam rongga toraks dengan proses tarikan dan hembusan nafas.


Bahan PdP
Buku Teks,Buku Kerja 
Nilai Murni
 Mensyukuri nikmat yang dikurniakan Tuhan.                             
Refleksi
3B-Objektif tercapai
3H-70 % pelajar dapat memahami proses menarik dan 
       menghembus nafas dan menhgubung kait perubahan 
       tekanan udara dalam rongga toraks engan tarikan dan 
       hembusan nafas.Penerangan yang lebih mendalam akan    
       diberikan unuk sesi yang akan dating
3D-Objektif tercapai

No comments:

Post a Comment