TARIKH : 23.2.2015
HARI :
ISNIN
MATAPELAJARAN SAINS
|
|
KELAS
|
3D(12.50-2.00)
3B(4.35-5.10)
3H(5.10-6.20)
|
Tempat
|
Makmal B
|
Bidang Pembelajaran
|
Perkumuhan
|
Objektif
Pembelajaran
|
Memahami perkumuhan
manusia
|
Hasil Pembelajaran
|
Membincangkan maksud
perkumuhan.
1. Mengkaji model, carta atau
memerhati perisian komputer
untuk mengenalpasti organ
perkumuhan iaitu kulit, paru-
paru dan ginjal.
2. Membincangkan hasil
perkumuhan bagi
setiap organ
perkumuhan seperti air, karbon
dioksida, mineral, garam dan
urea.
3.Membincangkan kepentingan
perkumuhan.Murid boleh:
· menerangkan maksud perkumuhan.
· mengenal
pasti organ
perkumuhan manusia
|
Aktiviti
Pembelajaran
|
Murid boleh:
· menerangkan maksud perkumuhan.
· mengenal
pasti organ
perkumuhan manusia.
· menyatakankan hasil perkumuhan bagi setiap organ perkumuhan.
· menerangkan kepentingan
perkumuhan
|
Bahan PdP
|
Buku Teks,Buku Kerja
|
Nilai Murni
|
Mensyukuri nikmat yang dikurniakan
Tuhan.
|
Refleksi
|
Objektif tercapai
|
MATAPELAJARAN SAINS
|
|
KELAS
|
2G(2.30-3.10)
|
Tempat
|
Makmal
Biologi
|
Bidang Pembelajaran
|
Dunia Melalui Deria Kita
|
Objektif
Pembelajaran
|
Memahami
rangsangan dan
gerak balas tumbuhan
|
Hasil
Pembelajaran
|
Menyatakan rangsangan yang menyebabkan
gerak balas tumbuhan.
|
Aktiviti
Pembelajaran
|
Menjalankan
eksperimen
untuk mengkaji dan mengenal pasti:
a)
rangsangan-rangsangan yang dikesan oleh tumbuhan.
b)
bahagian-bahagian tumbuhan yang peka terhadap
rangsangan
yang tertentu
|
Bahan PdP
|
Buku Teks,Buku Kerja
|
Nilai
Murni
|
Mensyukuri nikmat yang dikurniakan
Tuhan.
|
Refleksi
|
Objektif tercapai
|
TARIKH : 24.2.2015
HARI : SELASA
MATAPELAJARAN SAINS
|
|
KELAS
|
2A(12.50-2.00)
|
Tempat
|
Makmal
Biologi
|
Bidang Pembelajaran
|
Dunia Melalui Deria Kita
|
Objektif
Pembelajaran
|
Memahami
rangsangan dan
gerak balas tumbuhan
|
Hasil
Pembelajaran
|
Menyatakan rangsangan yang menyebabkan
gerak balas tumbuhan.
|
Aktiviti
Pembelajaran
|
Menjalankan
eksperimen
untuk mengkaji dan mengenal pasti:
a)
rangsangan-rangsangan yang dikesan oleh tumbuhan.
b)
bahagian-bahagian tumbuhan yang peka terhadap
rangsangan
yang tertentu
|
Bahan PdP
|
Buku Teks,Buku Kerja
|
Nilai
Murni
|
Mensyukuri nikmat yang dikurniakan
Tuhan.
|
Refleksi
|
Objektif tercapai
|
MATAPELAJARAN SAINS
|
|
KELAS
|
3B(2.00-3.10)
|
Tempat
|
Makmal
B
|
Bidang Pembelajaran
|
Perkumuhan
|
Objektif
Pembelajaran
|
Menganalisa sistem urinari
dalam manusia
|
Hasil
Pembelajaran
|
Murid boleh:
· mengenal
pasti lokasi ginjal dan bahagian
sistem urinari yang lain.
|
Aktiviti
Pembelajaran
|
Mengkaji model, carta atau
memerhati perisian komputer sistem
urinari untuk mengenal
pasti lokasi ginjal, ureter, pundi kencing dan uretra.
|
Bahan PdP
|
Buku Teks,Buku Kerja
|
Nilai
Murni
|
Mensyukuri nikmat yang dikurniakan
Tuhan.
|
Refleksi
|
Objektif tercapai
|
TARIKH : 25.2.2015
HARI : RABU
MATAPELAJARAN SAINS
|
|
KELAS
|
3D(12.50-1.25)
3H(1.25-3.10)
|
Tempat
|
Makmal
B
|
Bidang Pembelajaran
|
Perkumuhan
|
Objektif
Pembelajaran
|
Menganalisa sistem urinari
dalam manusia
|
Hasil
Pembelajaran
|
Murid boleh:
· mengenal
pasti lokasi ginjal dan bahagian
sistem urinari yang lain.
|
Aktiviti
Pembelajaran
|
Mengkaji model, carta atau
memerhati perisian komputer sistem
urinari untuk mengenal
pasti lokasi ginjal, ureter, pundi kencing dan uretra.
|
Bahan PdP
|
Buku Teks,Buku Kerja
|
Nilai
Murni
|
Mensyukuri nikmat yang dikurniakan
Tuhan.
|
Refleksi
|
Objektif tercapai
|
MATAPELAJARAN SAINS
|
|
KELAS
|
2G(3.25-4.35)
2A(4.35-5.10)
|
Tempat
|
Makmal
Biologi
|
Bidang Pembelajaran
|
Dunia Melalui
Deria Kita
|
Objektif
Pembelajaran
|
Memahami
rangsangan dan
gerak balas tumbuhan
|
Hasil
Pembelajaran
|
Mengenal pasti bahagian
tumbuhan yang peka terhadap rangsangan tertentu
|
Aktiviti
Pembelajaran
|
Mengenal pasti bahagian tumbuhan yang
peka terhadap rangsangan tertentu
|
Bahan PdP
|
Buku Teks,Buku Kerja
|
Nilai
Murni
|
Mensyukuri nikmat yang dikurniakan
Tuhan.
|
Refleksi
|
2G & 2A-Objektif tercapai
|
TARIKH : 26.2.2015
HARI : KHAMIS
MATAPELAJARAN SAINS
|
|
KELAS
|
3B(2.00-3.10)
3D(3.25-4.35)
|
Tempat
|
Makmal
B
|
Bidang Pembelajaran
|
Perkumuhan
|
Objektif
Pembelajaran
|
Menganalisa sistem urinari
dalam manusia.
|
Hasil
Pembelajaran
|
Murid boleh:
· mengenal
pasti lokasi ginjal dan bahagian
sistem urinari yang lain.
|
Aktiviti
Pembelajaran
|
Mengkaji model, carta atau
memerhati perisian komputer sistem
urinari untuk mengenal
pasti lokasi ginjal, ureter, pundi kencing dan uretra.
|
Bahan PdP
|
Buku Teks,Buku Kerja
|
Nilai
Murni
|
Mensyukuri nikmat yang dikurniakan
Tuhan.
|
Refleksi
|
Objektif tercapai
|
MATAPELAJARAN SAINS
|
|
KELAS
|
2G(5.10-6.20)
|
Tempat
|
Makmal
Biologi
|
Bidang Pembelajaran
|
Dunia Melalui
Deria Kita
|
Objektif
Pembelajaran
|
Memahami
rangsangan dan
gerak balas tumbuhan
|
Hasil
Pembelajaran
|
Mengenal pasti bahagian
tumbuhan yang peka terhadap rangsangan tertentu
|
Aktiviti
Pembelajaran
|
Membincangkan
bagaimana gerak balas terhadap ransangan
penting untuk
kemandirian tumbuhan.
|
Bahan PdP
|
Buku Teks,Buku Kerja
|
Nilai
Murni
|
Mensyukuri nikmat yang dikurniakan
Tuhan.
|
Refleksi
|
Objektif tercapai
|
TARIKH : 27.2.2015
HARI : JUMAAT
MATAPELAJARAN SAINS
|
|
KELAS
|
3H(2.00-2.35)
|
Tempat
|
Makmal
B
|
Bidang Pembelajaran
|
Perkumuhan
|
Objektif
Pembelajaran
|
Menganalisa sistem urinari
dalam manusia.
|
Hasil
Pembelajaran
|
Murid boleh:
· mengenal
pasti lokasi ginjal dan bahagian
sistem urinari yang lain.
|
Aktiviti
Pembelajaran
|
Mengkaji model, carta atau
memerhati perisian komputer sistem
urinari untuk mengenal
pasti lokasi ginjal, ureter, pundi kencing dan uretra.
|
Bahan PdP
|
Buku Teks,Buku Kerja
|
Nilai
Murni
|
Mensyukuri nikmat yang dikurniakan
Tuhan.
|
Refleksi
|
Objektif tercapai
|
MATAPELAJARAN SAINS
|
|
KELAS
|
2A(2.45-3.45)
|
Tempat
|
Makmal
Biologi
|
Bidang Pembelajaran
|
Dunia Melalui
Deria Kita
|
Objektif
Pembelajaran
|
Memahami
rangsangan dan
gerak balas tumbuhan
|
Hasil
Pembelajaran
|
Mengenal pasti bahagian
tumbuhan yang peka terhadap rangsangan tertentu
|
Aktiviti
Pembelajaran
|
Membincangkan
bagaimana gerak balas terhadap ransangan
penting untuk
kemandirian tumbuhan.
|
Bahan PdP
|
Buku Teks,Buku Kerja
|
Nilai
Murni
|
Mensyukuri nikmat yang dikurniakan
Tuhan.
|
Refleksi
|
Objektif tercapai
|